Szkoła jest jednostką podległą Gminy Nieporęt (http://www.nieporet.pl)

Białowieża

SPRAWOZDANIE Z WYJAZDU INTEGRACYJNEGO

Od 7 do 9 października 2015 roku, czwarte klasy były na wyjeździe integracyjnym.

W środę, 7 października wyjechaliśmy o godzinie 8.00 sprzed naszej szkoły. Po trzech godzinach podróży dojechaliśmy do Narewki. Tam mieliśmy 4-godzinne zajęcia w terenie. Była to gra terenowa, która polegała na tym, że trzy zespoły musiały pokonać trasę wyznaczoną na mapie. Uczyliśmy się wtedy posługiwać kompasem i świetnie się bawiliśmy. Następnie, zwiedzaliśmy z przewodnikiem Park Przyrodniczy w Gruszkach i tam zobaczyliśmy „Miejsce Mocy”. Około godziny 18.00 przyjechaliśmy do miejsca noclegu w Ośrodku Edukacji Ekologicznej w Siemianówce.
Następnego dnia, o godzinie 8.30 wyjechaliśmy do Białowieży. O 9.30 spotkaliśmy się z przewodnikiem i zaczęliśmy zwiedzanie. Najpierw, byliśmy w Muzeum Przyrodniczo-Leśnym, gdzie poznaliśmy historię, florę i faunę Puszczy Białowieskiej. Zdjęcia różnych roślin i zwierząt oglądaliśmy podczas multimedialnej lekcji. W przerwie zwiedzania było ognisko. Mogliśmy sobie upiec kiełbaski, a niektórzy upiekli chlebek. Później, zobaczyliśmy zwierzęta ‘na żywo” w Rezerwacie Pokazowym Żubrów. Były tam żubry, dziki i wilki. Po 7-godzinnej wycieczce, wróciliśmy do ośrodka w Siemianówce.
Dnia 9 października, rano, niestety musieliśmy wyjechać z ośrodka. Lecz, to nie był koniec naszych przygód. Odwiedziliśmy jeszcze gospodarstwo agroturystyczne o nazwie „Bobrowa Zagroda”, gdzie był pokaz wypieku chleba, robienia masła i sera tradycyjnymi metodami. Jednak, największą frajdą było młócenie zboża cepem i strzelanie z łuku do słomianej tarczy. Mogliśmy też, zrobić własnoręcznie kwiatki z bibuły. Po tych zajęciach zjedliśmy obiad i pojechaliśmy do Izabelina, dotarliśmy do celu około godziny 17.30.

Każdy dzień wyjazdu wspominamy bardzo miło. Była to świetna okazja do bliższego poznania koleżanek o kolegów z klasy IVb.

Julia Starzyńska
klasa IVa

,,Sprawozdanie z wycieczki do Puszczy Białowieskiej’’

Dnia 7 września 2015r. odbyła się trzydniowa wycieczka dla klas czwartych do Puszczy Białowieskiej. Zbiórka była o godz. 8.00, przed szkołą. Razem z nami, pojechały trzy nauczycielki. Autokar, który miał nas zawieść, czekał już o godz. 7.50. Podczas drogi, mieliśmy dwie przerwy. Pierwsza przerwa była krótka, natomiast podczas drugiej mieliśmy bardzo ciekawe zajęcia. Potem, wróciliśmy do autokaru i jechaliśmy do ośrodka. Tam wybieraliśmy pokoje i szliśmy do łóżek. Cały czas chodziliśmy na wycieczki z przewodnikiem. Najbardziej podobało się nam, jak przewodnik zabrał nas do leśnych zwierząt. Były tam takie zwierzęta jak: żubry, wilki, jelenie, sarny, dziki itp. Potem, mieliśmy czas, żeby kupić różne pamiątki. Ostatniego dnia, jak wracaliśmy, to zajechaliśmy na wiejskie podwórko. Było tam super , pani pokazywała nam jak się robi żytni chleb i jak kosiło się kosą. Jak mieliśmy te zajęcia, to widać było w oddali żubry. Później, mieliśmy czas wolny, więc pan zabrał nas i strzelaliśmy z łuku do tarczy z siana. Niestety, wszystko co dobre szybko się kończy.
Wróciliśmy w piątek około godz. 17.00.
BYŁO SUPER!!!!!

Klaudia Olechowska kl. IVa

Statystyka strony

Strona oglądana: 1642 razy.

Rejestr zmian

Wytworzył:brak danych, data: brak danych r., godz. brak danych